ამ
საკითხის განხილვისას ჩვენ უნდა გავითვალისწინოთ ერთი მნიშნელი გარემო და თვისება, ჩვენ უნდა ვისწავლოთ კვლევა და აზროვნება ეგრე ვთქვა "გვერდითი ხედით", ხშირათ ჩვენ ვხედავთ გარემოებს და ქმედებებს არა ისეთს როგორი ისინი არიან, და ასე ხდება არა იმიტომ რო ისინი მოჩვენებითია.
არამედ იმიტომ რო სამყარო მოწყობილია სივცობრივათ, სამყარო მოწყობილია მოცულობითათ, და მაგალითათ ჩვენი შეცდომა წააგავს მართულს რომლის პლასტმასის მოწნულობის იქით არ ჩანს თავათ მართული. ამასთან ერთათ გაითვალისწინეთ რო ეს მოწნულობაც საჭიროა.
ამის გარდა ხშირათ ნამდვილი ფესვი, მიზეზი და თვისებანი იმისა თუ რა ხდება, კი არ იმალება, არამედ დაფარულია მრავალი განსხვავებული, შემდგომი, და საჭირო გარემოთა იქით.
ეს მნიშნელი თვისებაა და ჩვენ ის უნდა გავითვალისწინოთ
----
სამყაროში არსებობს რამდენივე ყველაზე მთავარი, და საწყისი ფესვი და ფუძე.
ისინი არიან მისი შექმნის მიზეზი და განსაზღვრავენ მის თვისებებს, ქმედების მიზნებს და სახეობებს.
----
სამყარო მოწყობილია ასე რო ის არ "არი", ანუ სამყარო არსებობს, სამყარო ხდება, ეს ქმედებაა, მიდინარეობა, განვითარება.
არსობრივათ მნიშნელია რო ქმედება არ ხდება თავის თავათ, ის უნდა აკეთო. ალბათ ასეთია ქმედების და ცხოვრების ფესვი ( ის შესაძლოა იყოს გახსნილი ქმედების მიდინარეობაში, როგორც მარილი წყალში ), და ალბათ ხშირათ ჩვენ მცდარათ აღვიქვამთ ქმედების მიზნათ მის შედაგს, ხშირათ ეს ასეა, მარა მეტ შემთხვევაში ეს ასე გამოიყურება.
არი მარტივი მაგალითი, აიღეთ ერთი ფურცელი და დადეთ მასზე კალმისტარი, უყურეთ მათ ხუთი წუთი, ათი წუთი, ერთი საათი, ერთი კვირა, ერთი წელიწადი.
არაფერი არ მოხდება, იმისთვის რო რამე მოხდეს ჩვენ უნდა ავიღოთ კალმისტარი და დავიწყოთ წერა ქაღალდზე. ასე თქვენ ნახავთ ცხოვრების ერთ მთავარ ფესვს.
( ერთი მნიშნელი გარემო ასეთია რო ცხოვრების ფესვები და მისი თვისებანი ბუნებრივია, მარტივი, და არაა დამალული მიუწდომელ სამალავში, ძნელი შესაძლოა იყონ მათი გახორციელების სახეობანი ).
ეხლა კითხეთ თავს რატომაა ფესვი ასე მოწყობილი, რატომ ჩვენ უნდა ვაკეთოთ, ვიშრომოთ და განვითარდეთ. კიდე მოკითხეთ თავს თუ რატომაა ეს საჭირო.
მეორე კითხვა მიანიშნებს ცხოვრების მთავარ და საწყის ფესვზე, მარა ჩვენ ჯერ არ შევეხებით მას, ეს საკითხი უნდა იყოს დაწვრილებით მოაზრებული კერძო ნაშრომში, ალბათ მისი კვლევა დიდი ხანი არ იქნება ამოწურული და გაგრძელდება რამდენივე თაობის ცხოვრების განმავლობაში ( თუმცა პირველი კითხვა მიანიშნებს მეორე კითხვის პასუხზე ).
----
კეთება, შრომა და განვითარება საჭიროა იმისთცის რო ჩვენ ეს ვაკეთოთ უშვალო თავათ, ვითომ-და რა აზრი აქ ამას. კითხეთ თავს თუ რას გვაძლევს ეს ჩვენ.
ამისთვის მიაქციეთ ყურადღება ჩვენი ცხოვრების ეგრე ვთქვა "ხალს". მისი პოვნა ძნელია სხვა გარემოთა შორის, კიდე უფრო ძნელია იმის შეგნება რო ეს არი მთავარი ფესვი, მე ამისთვის დამჭირდა ფიქრი მრავალი წლის განმავლობაში.
საქმე იმაშია რო ჩვენ არ ვცხოვრობთ თავისი დამსახურებით, სათანადოთ ჩვენ არ ვეკუთნით თავს, ის რო ჩვენ ვიშვით, მერე კი ის მონაცემები რომლით ჩვენ ვიშვით, არაა დამოკიდული ჩვენზე. რაც კიდე უფრო მნიშნელია ის თუ როგორ აგვზრდიან ჩვენ არაა დამოკიდული ჩვენზე.
დაბადების ადგილი, შობის დრო, მშობლები, სქესი, ეროვნულობა, ოჯახური კუთნილება, ჩვენ ვართ ყოველივე ეს, მარა არ გვეკუთნის ჩვენ.
ამასთან ერთათ თან და თან ჩვენზე იქმნება დამოკიდული ვიმოქმედებთ ჩვენ ან არა თავათ, ანუ დამოუკიდებლათ, თვით-მოქმედათ და თვით-მყოფადათ, განვითარდებით ან არა, და განვავითარებთ ან არა შეგნებულობას.
გინც რო ჩვენ ვიშვათ რომელიღაც გარკვეულ გარემოში, და უფრო მეტი, გინც რო ჩვენ არ გვენახა თავის ცხოვრებაში არაფერი სხვა ამ გარემოთა გარდა, შეგნება და თვით-შეგნება გვიქმნის ჩვენ ფიქრის, ვარაუდის, ეჭვის, კვლევის და გამოცდის უნარს. ისინი შესაძლოა იქმნან შეზღუდული, მარა ისინი არიან ( და ალბათ ყოველთვის იქნებიან ).
სინამდვილეში საქმე იმაშია თუ რამდენათ ჩვენ ვკისრულობთ ვიცხოვროთ თავათ, დამოუკიდებლათ, თვით-მოქმედათ, თან და თან გავხდეთ მოქმედი, ვიკითხოთ, მოვიძიოთ, ვეცადოთ და გამოვცადოთ, ვიეჭვოთ, ანუ არ ავყვეთ დინებას.
ნუ მოიტყუებთ თავს, ის თუ ვინ მართავს ყოველი ადამიანის ცხოვრებას დამოკიდულია უშვალო ამ ადამიანზე, ლაჩრები მალავენ თავის პასუხისგებლობას შორს თავისი შეგნებისგან. ჩვენ შესაძლოა გვაიძულონ, მარა არიან გამოსვლის შესაძლებლობანი, ჩვეულებრივ ისინი არ არიან მარტივი და ადვილი, ხშირათ ისინი ძნელი და მძიმეა.
დაიმახსოვრეთ ისიც რო ბოროტება არი ბოროტება კიდე იმიტომ რო მისი არ ჩადენისთვის არაა საჭირო რაიმეს კეთება, და ბოროტებაა არ აქ არა ნაირი საჭიროება. ეს ღრმა მნიშნელია.
ყველაზე ნაკლები ყოველთვის შეიძლება
და საჭიროა აკეთოთ ის, რაც უნდა ვაკეთოთ, ჩვენი საქმე, ჩვენი მოვალეობა, და
ყოველთვის უნდა ვაკეთოთ პატიოსნათ, მთელი ხარისხით, ძალით და მოცულობით
გავახორციელოთ და გამოვიყენოთ თავისი უნარი, შესაძლებლობანი, და სახსრები. არ
ვიზარმაცოთ, და არ მოვიტყუოთ თავი.
არავინ არ მოითხოვს ჩვენგან ყოველ
შესაძლებლობას აცილებულ გმირობას, აკეთე ის რაც შეგიძლია, რისი უნარი და ძალა
შეგსწევს, არაა ცოდვა იმათი რო პატიოსანი და კარგი ადამიანი და საზოგადო
დაემორჩილება ბოროტმოქმედს, თუ მისი ძალა და შესაძლებლობანი არ აღემატება ბოროტის
ქმედებას და ძალას.
ჩვენ უნდა პატიოსნათ, მოუდრეკელი, და
ბოლომდე ვაკეთოთ ყველაფერი რაც შეგვიძლია და კიდე ცოტათი მეტი.
კიდე ხშირათ იმართლებენ თავს ასე რო "მე არ ვიხოდი და არ მესმოდა თუ რას ჩავდიოდი მაშინ, მე ვიყავი გარკვეულ მოვლენათა ორუმ-ტრიალში, მაშინ მე არ შევიგნებდი რო ეს ცუდია", პასუხი ამ ბოლო სიტყვებშია. ის არ შეიგნებდა იმიტომ რო ( თავის დროზე ) არ იშრომა თავისი შეგნების განვითარებისთვინ.
რატომ ხდება ასე, ეს მნიშნელი საკითხია.
ქმედება და შრომა ყოველთვის ქმედითია, და ეს ძნელია. მარა ამ გასაჭირთა გარეშე ბევრათ უფრო ადვილია, მარტივი, მოხერხებული და სასიამოვნო აყვე დინებას ( გახდე კონფორმისტი ), ჯერ მცირედში და ნაკლებათ მნიშნელში, მერე კი თან და თან და ადვილათ ჩაეშვა ჭაობში.
მარა
ამას არ აქ გამართლება, რათგან იმისთვის რათა ჩვენ არ ჩავეფლოთ ჭაობში, და არ
ჩავიდინოთ ბოროტება, არაა საჭირო გმირობა და შეუძლებელის მოხდენა. არაა საჭირო რო
ჩვენ გავიარეთ შიშველი ფეხით გავარვარებულ ქვაზე.
რა თქმა უნდა და ყველაზე ხშირათ ადრინდელ ბავშვობაში, ჩვენ ავყვებით დინებას ბუნებრივათ და დაუფიქრებლათ ( რეფლეკტორულათ ), და მაშინაც ქვე-შეგნება გვაგრძნობინებს რო ქმედითობას, დამოუკიდებლობას, და დადებით ქცევას აქ თავისი მნიშნელობა.
თავისი თვისებით ისინი ქმედებაა, განვითარება, მატება, გაუმჯობესება, და ის რო ჩვენი თავი გვეკუთნის ჩვენ. ჩვენ ვხდებით თავისი საყრდენი.
ბავშობაშიც
ჩვენ ვგრძნობთ რო ბოროტება ბოროტია, ჩვენ ვარჩევთ კარგს და ცუდს, კეთილს და
ბოროტს.
ამის გარდა ჩვენ გვაქ მანიშნებლები ( კოორდინატების სისტემა ), ეს ზნეობაა, წარმოდგენა კარგზე და ცუდზე და მათი განსხვავება ურთიერისგან, კეთილი და ბოროტი, ზნეობა და სირცხვილი, ადამიანის შეგნებულობა და პასუხისგებლობა.
რა თქმა უნდა ასეთი წყობა მუდმივათ იცვლება და განვითარდება, მაგალითათ ის რაც ადრე იყო მისაღები, ჩვეულებრივი, კარგი და კიდეც საჭირო, ითვლებოდა კეღილ-შობილათ და საქებათ, მერე კი ყველა ასეთი მიზეზით ითვლებოდა სასიკეთოთ და კეთილათ, შემდგომში შესაძლოა იქმნას არა მნიშნელი და კიდე დასაგმობი.
მნიშნელია რო ასე ხდება იმიტომ რო ეს მოქმედი წყობაა, და არა იმიტომ რო ასეთ მანიშნებელთა წყობა მოჩვენებითია და მოშლილი.
ის სწავლობს და განვითარდება, მნიშნელია რო მას მრავალი გაგებით და მრავალი მხარით, არ აქ თავისი ფესვის წინასწარ დამზადებული თვისებანი და სახეობანი.
ალბათ ცხოვრებას არ აქ წინასწარ დამზადებული თვისებანი და სახეობანი, ის დაიწყო და ხდება თავიდან და პირველათ
----
რამდენათ ვკისრულობთ ჩვენ რო ვიცხოვროთ დამოუკიდებლათ და ვიმოქმედოთ თავათ.
ალბათ საწყისიდან ადამიანები იყოფა ორ სახეობათ, ისინი ვინ ( ძირითადათ ) მოქმედებენ, და ისინი ვისაც ( მეტი წილი ) ურჩევნია აყვეს დინებას. ისინი შესაძლოა იყონ კარგი ან ცუდი ადამიანები, მარა პირველ რიგში ისინი მოქმედებენ ან წმსგავსებიან ნაფოტს.
ცუდი საქმეც მოითხოვს იმას რო მის მკეთებელ ადამიანმა აიღოს თავზე პასუხისგებლობა მისი შესრულებისთვინ, გამოავლინოს ნების-ყოფა, შრომის სიყვარული სიმამაცე, სიმტკიცე, და კიდე მრავალი სხვა თვისება. სინამდვილეში ცუდი საქმეც ძნელი საკეთებელია.
თქვენ იტყვით რო მეკობრები და მონათ ვაჭრები ცუდი ხალხია. მეტ შემთხვევაში ეს ასეა, მარა მათი ცხოვრება არ იყო ადვილი, ტკბილი და დაცული.
რაც არა ნაკლებ მნიშნელია ცუდი საქმეც მოითხოვს მისი შემსრულებლებისგან კიდეც კეთილ-შობილებას, პატიოსნებას სიმამაცეს და თავ-დადებულობას ურთიერის მიმართ, არა-მზადები უნდა მოექცენ ურთიერს პატიოსნათ და რწფელი გულით, მათ უნდა ჩაჭიდონ ხელი ერთმანეთს და მოექცენ ურთიერს ძმურათ. სხვა ნაირათ ისინი ვერ გადარჩებიან.
მიაქციეთ ყურადღება რო სახელით "ბანდა" ჩვენ ვარქმევთ ყაჩაღების და მძარცველების ჯგუფებს, ეს იტალიური სიტყვაა, ის ნიშნავს "კანონს".
სხვათა მიმართ უკანონოთ მომქცევი ხალხი, ურთიერის მიმართ მტკიცეთ იცავდენ შემუშავებულ თავის შიდა კანონს, და პატიოსანი, კეთილ შობილი და ღირსი ქცევის წესებს
----
მარა არა საკმარისია იყო პირობითი რო ვთქვა "მარტო მოქმედი, და ისე რო არაა მნიშნელი თუ როგორ და რისთვის მოქმედებ", ამის გარდა ჩვენი ქმედება უნდა იყოს ნაყოფიერი, მათ შედეგათ უნდა მოხდეს განვითარება და გაუმჯობესება, კარგი და სასარგებლო.
გასაგებია თუ რატომ ხდება ასე, მარტო ასე ჩვენ ვხდებით თავის კუთნილი, მარტო ასე ჩვენ ვხდებით დამოუკიდებელი და თვით-მოქმედი. და ყოველივე ეს აუცილებელი საჭიროა.
რა თქმა უნდა ისინი ვინც მოქმედებს და იღებს თავზე პასუხის-გებლობას, ბევრათ უფრო ნაკლები ოდენობაა ვიდრე ისინი ვინც აყვება დინებას ( მით-უმეტეს კიდევ
უფრო ნაკლებია ისინი ვინ მოქმედებს და იღებს თავზე პასუხისმგებლობას კარგ საქმეში,
გაიღებს თავს და ხშირათ მრავალს შეწირავს თავისას სხვათა და ყველას სარგებლისთვის
).
ალბათ პირველი და კიდეც მთავარი მიზეზი ასეთია რო, ქმედება ითვალისწინებს და ყოველთვის ხდება იმით რო ჩვენ უნდა შევძლოთ გავხდეთ თავზე ძლიერი და გადავლახოთ თავი.
ეს შესაძლოა არ გამოვიდეს პირველი ცდით, მარა მნიშნელია მუდმივათ იფიქრო და იმუშაო თავის განვითარებისთვინ, ვისწავლოთ თავი, თავისი ღირსებანი და ნაკლი, ვეცადოთ გავაუმჯობესოთ თავისი ღირსებანი და მოვიცილოთ ნაკლი.
პირველ ნაბიჯზე ჩვენ ჩავისახავთ თავში ფუძებს, ის თუ როგორ არჩევანს ჩვენ ვაკეთებთ ამ დროს ( ? _ მრავალი წილით ) განსაზღვრავს ჩვენი ცხოვრების გონების და ხასიათის მუხტს. მარა თუ ჩვენ გავაკეთეთ არა სწორი არჩევანი, მაშინაც ნუდაუშვებთ ხელს, არის გამოსწორების შესაძლებლობა, ეხლა ამისთვის საჭიროა უფრო მეტი ვიშრომოთ თავზე და დავატანოთ თავს ძალა.
მნიშნელია თუ რა ვთქვი მე არჩევანის თაობაზე, მაშინ როცა ადამიანი იქმნება საკმაო შეგნებული ასაკის, მას შეეგნება მრავალი სხვა ცხოვრებისეული გარემო, მან თავათ და იძულების გარეშე უნდა აკეთოს ზნეობრივი და ქცევის არჩევანი ( მე ეს გამოვცადე თავზე, სამწუხაროთ მეტი წილი მე ვირჩევდი ცუდს ).
ეს წააგავს ამბავს სიკეთის და ბოროტების შეცნობის ნაყოფზე, და პირველი ადამიანების განდევნაზე სამოთხიდან.
ამ გარემოში არაა არც დაძალება არც ტკივილი, ჩვენ ავღმოჩდებით მანიშნებლების წყობის პირის-პირ, და ჩვენ თავათ უნდა ვაკეთოთ არჩევანი, დადებითი ან უარყოფითი, ქმედება და თავზე დაკისრება, სიმამაცის გამოვლენა რომელი ჩვენ გაგვაძლიერებს. ან გაქცევა, სილაჩრე და შიში
----
ადამიანი არ იბადება ადამიანათ, ადამიანი არ იბადება მზა არსებათ, ყოველი ადამიანი შესაძლებლობაა და ადამიანი უნდა გახდეს ადამიანათ, უპირველეს ყოველს ადამიანმა თავათ უნდა შექმნას თავი ადამიანათ.
ღრმა მნიშნელია რო მოქმედი ადამიანი, მოაზროვნე, კითხვების დამსმელი, მკვლევარი და გამომცდელი ადამიანია. ის არი ადამიანი "თუ", ადამიანი როგორც მცენარეა, ანუ ის მოქმედია და ცოცხალი, და ადამიანი არაა როგორც ქვა.
ამიტომ ის არაა იდეოლოგიზირებული და ცუდათ მართვადია გარედან გავლენის მქმნელი ძალით რომელს სურს აქციოს ის მანქანათ.
იგივე შეიძლება ითქვას საზოგადოზე, ერზე, - ხალხზე, ქვეყანაზე.
ალბათ მთავარი ფესვი, და საწყისიდან კაცობრიობის ისტორია არი ასეთ ადამიანთა და სახოგადოთა ჩამოყალიბება და განვითარება, მათ მიერ თავის
შექმნა, თვით-განვითარება და თვით-გადალახვა, და შინაგანი და გარეგანი
წინაამდეგობა ამის მიმართ.
ასეთი
გაგებით მრავალი ამბავი და მოვლენა რაც ხდება წარმოჩინდება სხვა ნაირათ, და წარმოჩინდება
მრავალი სხვა თვისება და მხარე.
სხვა ნაირათ შეუძლებელია რო იყოს, მარტო ისინი შეიქმნიან ფესვს და მნიშნელობას ვინც დამოუკიდებელია და თვით მოქმედი, დადებითათ და ნაყოფიერათ მოქმედი და ურთიერ მოქმედი, შემოქმედი და განვითარებადი ადამიანები და სახოგადო, რომელმა თავათ შეიქმნეს თავი, არსებობენ და ცხოვრობენ თავისი დამსახურებით.
მნიშნელიბით მომდევნო სხვა გარემონი ჩაწნულია ამ მთავარ მიზეზში, და მათ აქ მნიშნელობა იმდენათ რამდენათ ისინი იქმნებიან ამ მიზეზის და მისი ქმედების და გახორციელების მიმდინარეობის შემადგენ მხარებათ ( თუმცა შესაძლოა რო ცხოვრებაში კიდე არი ზოგი სხვა თვისება რომელთ აქ რამდენადმე და თავისებური თავის-თავადი მნიშნელობა ).
მეურნეობა, წარმოება და ვაჭრობა, მეცნიერება, ხელოვნება, პოლიტიკა, ყველაფერი მოცულია ცხოვრების შესაძლებლობათა გარემოთი, იქნებ ეს საცდელი ველია ( პოლიგონი ). ყველა-ფერი არი ამ ცხოვრების ქმედების გამოვლენა ან _ და ემსახურება ამ ქმედებას.
ჩვენ, ანუ ყოველი პიროვნება და საზოგადო უნდა ვეცადოთ დადებითათ და ნაყოფიერათ მოქმედი და განვითარებადი.
ეს საჭიროა იმიტომ რო ასე ჩვენ ვცხოვრობთ თავისი გონებით და თავისი ქმედებით, ასე ჩვენ ვმოქმედებთ თავისი დამსახურებით და ამიტომ ვეკუთნით თავს
--------
жизнь и развитие общества.
при рассмотрении этого вопроса
необходимо учесть одну важную деталь, нужно уметь видеть так сказать
"боковым зрением", часто мы видим вокруг себя мир, обстоятельства и
процессы не такими, какие они есть, не потому что это иллюзия.
А потому, что он устроен объемно, например, наша ошибка
подобна проводу, за пластиковой оплеткой которого не виден сам провод. При этом
надо учесть, что оплётка тоже необходима.
Кроме того, часто истинная суть, причина и свойства
происходящего, как-бы даже не прячутся, а закрыты за многими иными,
последующими и необходимыми факторами.
Всё это важно и необходимо учесть
----
в мире существует несколько самых главных сущностей,
изначальных основ, я называю их по-грузински корнями.
Они являются причиной зарождения мира, и определяют его
свойства, цели действий и формы
----
мир устроен так, что мир не есть, мир не существует, мир
происходит, это процесс, действие, развитие.
Сущностно важно, что действие не происходит само собой,
его нужно делать. Наверно в этом суть и цель действия, жизни ( она может быть
"растворена" в процессе действия ), и возможно часто мы принимаем за
цель действия его итог, иногда это так, но чаще всего, это только выглядит так.
Есть простой пример, возьмите лист бумаги и положите на
него ручку, смотрите на эти предметы 5 минут, 10 минут, час, неделю, год.
Ничего не произойдет, для того чтобы что-то произошло,
необходимо взять ручку и писать ею на бумаге. так Вы можете увидеть одну из
важнейших сущностей жизни.
( важная деталь, - сущности жизни, ее природа,
естественны, просты, и не сокрыты в недосягаем тайнике, сложной может быть их
реализация и формы )
Почему сущность так устроена, зачем надо делать,
трудиться, развиваться. Ещё можно спросить себя, зачем это нужно.
Второй вопрос указывает на главную и изначальную сущность
жизни, но мы сейчас не будем на него отвечать, эта тема должна быть изучена в
отдельной работе, и наверно она долго не будет
исчерпана, это работа на поколения ( - впрочем, первый вопрос указывает на
ответ для второго вопроса ).
----
делать, трудиться и развиваться, необходимо для того,
чтобы делать это непосредственно самим, казалось бы в чём тут смысл. Спросите себя,
что это нам дает.
Для этого посмотрите на так сказать "родимое
пятно" нашей жизни. Его трудно найти среди многих факторов, еще труднее
понять, что это и есть главный смысл, у меня на это ушло много лет тяжёлых
размышлений.
Ответ в том, что мы не живем своей заслугой,
следовательно, мы не принадлежим себе, то, что мы родились, не зависит от нас,
то, какими мы родились не зависит от нас, что еще более важно, то как нас
воспитают не зависит от нас.
Место рождения, время рождения, родители, пол, национальная,
семейная принадлежность, возможно мы являемся этим, но это не принадлежит нам.
Вместе с тем, постепенно, от нас становится зависимым,
то, будем ли мы действовать самостоятельно, развиваться, и развивать свою
сознательность.
Я думаю даже если мы родились в каких-либо определённых
условиях, и более того, даже если мы не видели в своей жизни больше ничего
кроме этих обстоятельств, сознание и самосознание, дает нам способность думать,
предполагать, сомневаться, исследовать
и испытывать. Эти способности могут оказаться ограниченными, но они будут ( и
наверно они будут всегда ).
На самом деле, вопрос в том, насколько мы решаемся жить
самостоятельно, стать активными, действовать самим, спрашивать, искать,
пытаться и испытывать, сомневаться, не плыть по течению.
Не обманывайте себя, то, кто будет творить судьбу каждого
человека, зависит непосредственно от этого самого человека, трусы лишь выгоняют
свою ответственность далеко от сознания. нас могут принуждать, но есть варианты
выхода, обычно они не легкие, часто трудные, тяжелые, и не простые.
Помните и то, что зло является злом ещё и потому, что для
его неделания не нужно ничего делать, и в злодеянии нет нужды. Это очень важно.
По крайней мере, всегда можно и необходимо делать то что
должно делать, и всегда делать это честно, в полную меру реализовать свои
способности и силы, не лениться, не лгать себе.
Никто не требует сверх-великого геройства, делай то, что
тебе по силам, и нет греха в том, что человек подчиняется злодею, если
злодейство и силы творящего ( -творящих ) зло превышают силы и возможности
честного и хорошего человека и группы людей.
Мы должны честно, стойко и до конца делать всё что можем,
и даже еще немного больше.
Ещё часто оправдывают себя и говорят, что "Я не понимал, что тогда делаю, меня вовлекло в
водоворот событий, тогда я не осознавал, что это плохо", ответ в этих
последних словах. Не осознавал потому, что ( в свое время ) не трудился над развитием своей сознательности.
Почему так происходит, это важный вопрос.
Действие, труд, это всегда активность, и это трудно. Но и
без этих трудностей, намного легче, удобно и приятно плыть по течению, стать
конформистом, сначала в немногом, незначительном, а затем, постепенно и легко
скатиться в болото.
Однако этому нет оправдания потому,
что для того чтобы не скатится в болото, и не творить зло не необходимости
творить геройство, и совершать невозможное. Нет
необходимости ходить голыми ногами по раскаленным камням.
Разумеется, чаще всего в раннем детстве, это происходит
рефлекторно, но и тогда, наше подсознание дает нам почувствовать, что у
активности, самостоятельности, и положительных поступков, есть свое значение.
По своим свойствам, они действие, развитие, приумножении,
улучшение, и то, что ты принадлежишь себе. Мы становимся своей опорой.
Даже в детстве мы чувствуем, что зло есть зло, мы
различаем хорошее и плохое, доброе и злое.
Кроме того, у нас есть система координат, это
нравственность, понятия хорошо-плохо, добро-зло, стыд и совесть, человеческая
ответственность.
Разумеется, такая система постоянно меняется и
развивается, например, то, что раньше было нормально, обычно, хорошо, и даже
нужно, почиталось благородным и похвальным, и по всем этим причинам добрым,
затем может стать неактуальным, и часто даже порицаемым.
Важно, что так происходит не потому, что эта система
координат эфемерна или хаотична, так происходит потому, что это действенная
система.
Она учится и развивается, и важно, что у неё во многих
смыслах и во многих отношениях, нет заранее заготовленных свойств и форм своей
сущности.
Наверно у жизни нет заранее заготовленных свойств и форм,
она началась и происходит с начала и в первый раз
----
насколько мы решаемся жить самостоятельно, стать
активными, действовать самим?
Наверно изначально люди делятся на два типа, те, кто ( в
основном ) действует, и те, кто чаще всего предпочитает плыть по течению. Они
могут быть хорошими или плохими людьми, но в первую очередь, они либо активы,
либо подобны щепкам.
Даже плохое дело требует смелости взять на себя
ответственность за его исполнение, проявить силу воли, трудолюбие, даже
мужество, стойкость, и ещё много других качеств. На самом деле, даже плохое
дело трудно делать.
Пираты и работорговцы плохие люди? Я думаю в большинстве
случаев это так, но их жизнь не была лёгкой, сладкой, и безопасной.
Что не менее важно, плохое дело часто требует
благородства, порядочности, мужества
и самоотверженности, как минимум по отношению друг к другу, подонки и негодяи
должны быть честными и искренними по отношению друг к другу, они должны
держаться друг друга, и относиться друг к другу по-братски. Иначе им не выжить.
Обратите внимание, бандой мы называем группы разбойников
и грабителей, это название пришло из Италии, дело в том, что слово
"банда" в итальянском языке означает "закон".
По отношению друг к другу, люди беззакония твердо
соблюдали свой внутренний закон, и выработанные правила достойного поведения
----
но недостаточно быть условно говоря «только активным, и неважно как», кроме этого, наши действия должны быть
продуктивными, их итогом должно стать развитие и улучшение, хорошее и полезное.
Ясно почему так происходит, только мы можем стать
хозяевами своей судьбы, только так можно стать самостоятельным. И это необходимо.
Разумеется, тех, кто активен и берёт на себя ответственность, всегда меньшинство ( тем
более ещё меньше тех, кто активен и берёт на себя ответственность в хорошем
деле, уделяет себя и часто во многом жертвует собой для общей пользы, для
других ), я думаю, наверно первая и
даже главная причина в том, что действие и активность подразумевает и всегда
начинаются с того, что мы должны стать сильнее себя, преодолеть себя.
Это может не получиться с первой попытки, но важно
постоянно думать и трудиться над собой, изучать себя, свои достоинства и
недостатки, и пытаться улучшить достоинства, и исправить недостатки.
На первом шаге мы закладываем в себя основы, то какой
выбор мы делаем в этот момент, во многом определяет направленность нашей жизни,
нашего ума и нашего характера в будущем. Однако если мы сделали неправильный
выбор, не стоит махнуть на себя рукой, есть возможность исправится, теперь для
этого надо больше трудиться над собой, приложить усилие.
Важно, что я сказал о выборе, когда человек входит в
достаточно сознательное состояние, перед ним возникают разнообразные жизненные
ситуации, в которых он должен сделать нравственный, поведенческий выбор сам,
без принуждения ( я знаю это по себе, увы я большей частью делал неправильный
выбор ).
Это похоже на историю с плодом познания добра и зла в
легенде об изгнании первых людей из рая.
В этот момент нет ни насилия не боли, мы оказываемся
перед системой координат, и выбор надо сделать нам, положительный или
отрицательный, либо действие, либо бегство, проявление смелости, помогающее
стать сильнее себя, либо трусость и страх
----
человек не рождается человеком, человек не рождается
готовым существом, каждый человек, это возможность, человек должен стать
человеком, и в первую очередь, человек должен сам сделать себя человеком.
Важно, что активный человек это думающий, спрашивающий,
исследующий, пробующий и испытывающий человек. Это человек "Если",
человек как растение ( живой ), а не как камень, не догматический человек.
И потому не идеологизированный, плохо поддающийся
скандированию и «Маршу Энтузиастов».
Всё тоже самое можно сказать о обществе, нации, -народе,
стране.
Наверно в главном и изначально, история человечества, это
история создания и развития таких людей и общества, их создания себя,
саморазвития и самопреодоления, и внутреннего и внешнего сопротивления этому.
В этом смысле многие происходящие
события видятся по-иному, и проявляются новые стороны.
Иначе не может быть, только самостоятельные, положительно
и продуктивно действующие, и взаимодействующие, создающие, развивающиеся люди и общество, которые создали
себя сами, стоят на своих ногах своими заслугами, имеют смысл и значение.
Все последующие важные факторы
вплетены в эту главную причину, и имеют значение, постольку-поскольку они
являются составными сторонами этой причины и процесса ее реализации ( хотя возможно, в жизни есть другие свойства, который имеют некоторое
и своеобразное значение сами по себе ).
Экономика, наука, искусства,
политика, всё находится на огромном полигоне возможностей жизни, всё является
проявлением действия жизни, и - или служит этому действию.
Мы, то есть каждая личность и общество, должны пытаться стать позитивно и продуктивно
активными и развивающимися.
Это необходимо потому, что так мы живем своим разумом и
своим действием, и тем самым действуем своей заслугой, и потому принадлежим
себе
---------------------------------------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment